Nils-Henning
    Enligt en vän så går två st elever om första året på natur bara för att de vill gå ut med högre betyg första året, är det ens möjligt? Eller vad krävs för att gå om ett år på natur? Räcker det med bara ett F i något ämne så går man om, eller hur funkar det egentligen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är rektor på skolan som beslutar om en elev får gå om år ett - jag tror inte ett F är tillräckligt som enda skäl. Har man från E och uppåt så har man inte rätt att gå om år ett bara för att få högre betyg - man får egentligen bara läsa om kurser om man har fått F. /Lena, Syv