Habib

    Jag skulle fråga vad krävs för att jobba i THE INTELLIGENCE AND SECURITY SERVICE. vad måste jag läsa, och hur långt tid kommer det att ta?

    • Mikael :

      I vilket land vill du arbeta? Jag har svarar, se mitt svar- nedan, om vad som gäller i Sverige.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Habib,
    kika gärna på följande yrkesbeskrivningar: yrke/livvakt och yrke/säkerhetspolis men kanske andra yrken, som t.ex privatdetektiv också kan bli av intresse för dig.
    För att i Sverige kunna komma i fråga för att anställas som säkerhetspolisens livvakt måste man först bli polis och jobba som polis i minst 1,5 år och det kan krävas ännu längre tid (flera år) innan man kan få chansen att ansöka till internutbidning till säkerhetspolis. Så, i Sverige (alltså om man vill utbilda sig i Sverige och börja med att jobba i Sverige) då läser man först till polis. Hur det är i andra länder - kan vara olika. Råder i så fall kontakta myndigheter i det aktuella landet och fråga om hur deras reglerna ser ut.
    Hälsningar
    Mikael