Marcus
    Om man har 175 grundskole poäng. Och det står lägsta metri värde: 125 och medel Metri värde: 189 och antal antagna: 32 kommer man in på linjen då?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, om den sökande som tog sista platsen hade 125 poäng så har den som hade 175 poäng kommit in. Medianvärdet 189 är den sökande som ligger i mitten. /Lena, Syv