Axel

    Vad motsvarar 6,0 i Danska betygsskalan? Obs vill inte ha länk till hemsida då jag redan gjort det och fått olika svar.

    1 Svar

    Saga SYV

    Hej Axel, av info på hemsidan som du länkar till framgår det bl a följande:

    Du frågar efter 6.0 men på den danska skalan går gradering från 4 direkt upp till 7. Som jag kan se, så finns inte 6.0.
    Om du berättar mer om din situation och varför du ställer frågan, då kanske vi i alla fall kan hänvisa dig till rätt person som förhoppningsvis kan svara på din fråga.
    Är det så att du har svenska betyg och vill läsa i Danmark?
    eller
    Är det så att du har danska betyg och vill studera i Sverige?
    I vilken skola vill du studera?
    Om du inte vill studera, varför ställer du frågan?
    Frågorna ovan ställer jag inte av nyfikenhet utan för att försöka förstå var vi ska leta efter info; eller vem vi kan hänvisa dig till.
    Vi vill hjälpa dig, men vi förstår inte frågan.
    Vi har inte heller någon Expert på Danska betyg här på Fråga SYV. Vi måste då antingen leta efter info eller försöka hänvisa dig till rätt person.
    Vänligen

    S.

    ECTS - är en förkortning som står för European Credit Transfer & Accumulation System, a standard means for comparing the "volume of learning based on the defined learning outcomes and their associated workload" for higher education across the European Union and other collaborating European countries.

    • : Jag har Svenska betyg och vill söka in till Köpenhamns universitet enligt Köpenhamns universitets hemsida kräver de att man har minst 6,0. Enligt några hemsidor jag sökt ska det vara 10,0. Programmet heter bachelor informationsvidenskab og kulturformidling.
    • Saga : Du kan alltid Söka; ingen kan förbjuda dig att göra ansökan. Sedan om du kommer in eller inte - är en annan fråga. Du kan välja mellan att göra ansökan, skicka dina betyg och se om du kommer in; eller kontakta utbildningsansvariga på den danska utbildningen och ställ din fråga till dem. De som jobbar på utbildningen borde kunna i alla fall hänvisa till vem som skulle kunna svara på din fråga.