Mazen

    Jag har nu flyttat till Norge från Sverige, och jag går på gymnasiet på åk2 men jag vill veta om matte 1c och 2c kan motsvara i Norge då jag inte leser i onödan

    2 Svar

    Daniel SYV

    Hej!
    när jag läser din fråga, tänker jag på 2 saker:
    - den skola skola som tar in dig som elev tar på sig ansvar att erbjuda dig läsa kurser som du måste läsa för att uppfylla kraven för examen i slutet av den utbildning som du antagits till;
    och
    - om du känner att du redan kan innehåll i kurserna du läser om, då har du möjlighet att skaffa dig ännu bättre kunskaper och få höga betyg (förhoppningsvis högsta möjliga betyg)! Att kunna mer matematik är alltid bra, oavsett vilka vidarestudier man siktar på eller vilket yrke man vill jobba inom - i framtiden!