Gentijana
    Jag går i nionde klass och skulle senare vilja jobba inom militären, vad ska jag då gå för gymnasie linje?

    1 Svar

    Frågor och svar taggade med 'gymnasiala kurser i moderna språk' (1 st.)

    • Sarah

      språk sv/engelska ?

      hej jag går i 9an nu . jag gick på spanska i 6an 7an 8an och i början av 9an.. men jag kände att jag inte kunde klara av det då jag inte pluggade så mycket i 6an 7an o 8an och inte brydde mig så mycket om det. så jag bytte till sv/engelska ..jag vet att man inte får betyg där men det gör mig...

      Milla : : Fråga på den gymnasieskola dit du vill söka om de har samarbete med andra länder än Spanien. Om det finns samarbete med Tyskland då borde du i så fall kunna läsa tyska. Det vanliga upplägget är att man läser steg 1 i ett modernt språk... Läs hela svaret