Kim
    Det närmar sig skolstart och jag ska bestämma vad jag vill göra för gymnasiearbete. Går teknik med inriktning arkitektur och skulle gärna vilka göra ett arbete inom skandinavisk inredning/design men kan inte komma på någon lämplig frågeställning. Kan ni hjälpa mig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej KIM,
    nu är inte SYV expert på arkitektur eller inredning,,, men jag skulle t.ex undersöka:
    _ på vilka sätt skiljer sig just Skandinavisk design från de övriga?
    - vilken inriktning tror du att Skandinavisk design kommer att ta i framtiden (att du gör prognos, kvalificerad gissning...utifrån hur utvecklingen gick förut, till exempel)?
    - du kan också kanske göra ritningar på hur en skola kan se ut om den är byggd och inredd enligt "de bästa traditionerna inom skandinavisk design"? Rita om och designa om din egen skola kanske (ombyggnation eller tillbyggnad på din egen gymnasieskol-byggnad?).

    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare