Johanna
    Jag tar studenten på fredag och min plan till hösten är att studera på komvux. I ansökan till komvux måste man ange sin arbetssituation alternativen man får är:
    arbetssökande
    uppsagd
    arbetande
    varslad
    övrig

    Om man väjer övrigt kommer den här texten upp: Du som t ex är föräldraledig, studerande eller sjukskriven behöver ange hur din arbetssituation är när du inte är något av ovanstående.
    Man måste fylla i vad sin övriga arbetssituation är.
    • Anna : Är du nöjd med svar som du fick från oss på Fråga SYV? Återkom i fall någonting är oklart. Vi finns här för att hjälpa dig.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Om du inte har något arbete den dagen du tar studenten, kan du uppge att du är Arbetssökande.
    Det är viktig att skriva MÅL med dina studier på Komvux som t.ex kan vara: behörighet till högre studier, få yrkesutbildning, kunna behålla mitt nuvarande arbete eller höja betyg för att kunna komma in på en vidareutbildning eller om man har fått ett Studiebevis kanske man vill läsa på komvux för att få examensbevis. Om det inte finns en fråga om mål med studierna på komvux, välj Övrigt och skriv in det i fritext. Återkom gärna till oss på fråga SYV om ngt är oklart.
    Bästa hälsningar
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare