Alexandra
    Hej!
    Jag ska då börja trean på naturlinjen och har under lovet fått som uppgift att klura ut vad jag vill göra på mitt gymnasiearbete. Jag vet att jag vill undersöka något med medicin och eventuellt göra detta med hjälp eller ha kontakt med karolinska. Är detta möjligt och isåfall vad skulle man kunna undersöka? Jag har tänkt mycket och länge över vad man skulle kunna göra men allt som jag tänker på blir för komplicerat då jag gärna vill sammarbeta med karolinska.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alexandra;

    om du vill samarbeta med en eller flera personer på Karolinska, måste du ta kontakt med Karolinska och fråga om någon har tid att samarbeta med dig kring ditt Gymnasiearbete, det är inte alls säkert att de har tid för det.
    Annars, så kan du utgå ifrån info på Karolinskas hemsida - det finns mycket info där och välj ngt. "avsnitt" som du är mest intresserad av och utveckla... söka info om samma "sak" på andra hemsidor; samråd också med handledare för gymnasiearbete på din skola - hen måste godkänna tema för GA och frågeställningar samt det sättet som du ska gå fram på... Det är ju handledaren för GA som kommer att sätta betyg på ditt GA sen.

    Vänligen
    ANNA