Aliyah
    Hej,
    Det är så att jag har 97,5 meritpoäng men F i matte, jag har betyg i både Engelska och svenska men allstå inte matte. Jag har sökt till programinriktat handels och adminstration och det jag just undrar över är, Vad exakt studerar man på denna linje?, Hur funkar det med matten samt alla andra ämnen? Är det så att jag pluggar exakt det alla andra på handel och adminstration programmet gör förutom matten?
    Tacksam för all hjälp!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    På PRO, IM/programinriktat-individuellt-val >> - brukar man läsa med den "vanliga klassen" i alla ämnen, förutom det ämnet, i vilket man saknar godkänt betyg från grundskolan (i ditt fall - Matematik). För matematik-undervisningen bör du få extra-stöd. Ofta får man undervisning i små grupper eller individuellt med speciallärare eller matte-lärare.
    Målsättningen är att du får godkänt betyg i kursen som läses under åk9 på grundskolan och kan sedan även få godkänt betyg i första matte-kursen på gymnasienivå - Matematik 1a. detta för att kunna uppfylla kraven för Examensbevis.

    Vänligen
    ANNA