eray
    Jag vill ha val 2 istället för val 1 vad ska jag göra?

    1 Svar

    Hej!

    Rangordningen till gymansiet är väldigt viktigt, det vill säga i viljen följd du väljer att rangordna dina val.
    Som jag förstår vill du nu istället komma in på ditt andra val istället för ditt första.

    Det du kan göra nu är att göra ett sent ändringsval, det gör du genom en blanket på gyantagningens hemsida.
    Du ändrar då din ansökan genom att lägga val 2 som val 1 istället. Du kommer endast att bli antagen på den skolan/programmet efter att samtliga behöriga elever som sökt i tid har blivit antagna.
    Därför är det extra viktigt att du ändå tackar ja till den plats du har fått för att inte riskera att bli utan skolplats till hösten.

    Lycka till!
    Vänlinga hälsningar
    Melina SYV