Brendan
    När jag ansöker till olika yrkeshögskoleutbildningar, måste man sortera dem som på antagning.se (den man helst vill gå ska vara längst upp m.m.). Kan man söka flera utbildningar och bli antagna till alla, för att sedan lämna återbud till de platser man inte vill ha.

    1 Svar

    Harriet SYV på Kunskapsgymnasiet Göteborg
    Yrkeshögskolorna har ingen central antagning, så som högskolor och universitet har på antagning.se, så du behöver inte tänka på att rangordna val där. Du kan bli antagen till flera olika utbildningar och bestämma dig när du väl har blivit antagen.