simon
    Hej, jag ska precis börja läsa vårdprogrammet på Komvux till höst, mitt långsiktiga mål är att få väldigt bra betyg så jag kan komma in på HHS och samtidigt ha ett yrke som jag kan arbeta extra med. Vet att dom inte läser tillräckligt hög matte för att man ska kunna bli behörig och kommer läsa de kurserna isåfall. Funkar detta? Eller måste man gå ekonomi etc för att bli behörig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Simon,

    om du menar HHS - som "Handelshögskola i Stockholm">>> - då är det en Privat högskola som gör "lite som de själva vill". Vanliga regler gäller inte, som på de flesta högskolorna/universiteten /som är Statliga/.
    Därför är det bäst att vända sig direkt till skolans personal, t.ex till deras egen studievägledare, för annars så kan det bli fel.

    Jag kan bara säga vad jag tror, utifrån den info som finns på deras hemsida. Kan inte lova dig att villkor inte ändras. De kan t.ex börja kräva ngt. mer än det som de kräver idag...! :)

    Annars, så tycker jag du har en bra handlingsplan. Det är mycket bra att ha ett yrke att "falla tillbaka på", kunna få sommarjobb och/eller extrajobb.

    Bästa hälsningar

    ANNA