Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, är det den här skolan http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/kunskapsgymnasiet-goteborg du frågar om?
    Ekonomiprogrammet är ett högskoleförberedande och behörighet till det är minst betyg E i 12 grundskoleämnen, dvs man bör ha minst 120 poäng från grundskolan för att bli BEHÖRIG. I fall antal platser på utbildningen är fler än sökande, kommer alla behöriga in och lägsta antagningspoäng blir 120. Lägre än 120 kan det inte bli.
    Var hittade du uppgift om att lägsta antagningspoäng var "noll" förra året?

    Jag gissar på att det är tryckfel eller ngt. annat fel - för det kan inte stämma.
    Om du skickar en direkt länk till informationen som du undrar över, tittar vi på det och kanske kan förklara vad som menas med det.

    Vad antagningspoängen blir nästa år, är det ingen som vet - för att "lägsta antagningspoäng" uppstår i efterhand, man kan se resultat SOM BLEV men inte resultat SOM BLIR i framtiden. Om framtida antagningspoäng kan vi gissa /utifrån som det har varit förut/ men gissningen kan slå fel - därför råder jag dig att kämpa för så höga betyg som möjligt samt söka många alternativ - till gymnasiet.

    Du är välkommen att återkomma.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare