Fatima
    Idag är sista dagen för gymnasie valet och jag vill välja på första hands valet natur programmet med inriktning naturvetenskap på Linné gymnasiet. Problemet är att det står klart och tydligt på katalogen att dem har den, men på Dexter på gymnasie vals sidan när jag ska välja, så hittar jag bara natur och samhälle? Är väldigt nervös och rädd just nu eftersom min syv inte har svarat på mina e-mails! Dem ska inte ens ha natur och samhälle?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, jag har lite svårt att hjälpa till med lokala systemfrågor dessvärre. Eftersom jag inte har tillgång till ditt söksystem så vet jag inte om det har blivit fel i själva systemet. Det kan ju dock vara så att det räcker att du väljer Natur - många skolor lägger inte ut inriktningar eftersom man läser dom andra året. Man går då första året och väljer inriktning först då.

    Eftersom det är sista dagen och du får inte tag i din Syv så är det nog så du får välja. Du har säkert möjligheter att ändra i omvalet och tills dess ta reda på om du väljer inriktning i detta val eller i ettan. /Lena, Syv