Rebecca
    Hej, jag ska ansöka till en 10-veckorskurs på vuxenutbildningen men vill veta mer om dem innan jag ansöker. Finns det någonstans jag kan få mer information om specifika kurser? T.ex. kursen Form 100p.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, Rebecca
    du kan läsa om kursen Form, 100 p. på http://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/vuxenutbildning/komvux/gymnasial/sok-amnen-och-kurser/subject.htm?subjectCode=BIL&courseCode=BILFOM0&lang=sv&tos=gy&webtos=vuxgy#anchor_BILFOM0

    På Skolverkets hemsida www.skolverket.se borde man kunna hitta ämnesplaner på samtliga kurser som finns på grundskole- och gymnasialnivå.

    Ang. läsa på KomVux, jag ser att du är 19 år. Fyller du 20 i år?
    I annat fall, så måste du ha läst på gymnasiet i minst 3 år innan - för att det är först från 1 juli det kalenderår, som man fyller 20, som man kan läsa på KomVux. Undantag förs för dem, som redan har Gymnasieexamen (då kan man vara yngre).

    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare