Anna
    Tänkte plugga i Kristianstad till höst, linjen internationell marknadsföring och företagande. Min fråga är om det finns ett likadant eller liknande program närmre Helsingborg, tänker då helsingborg, Lund, Malmö, Halmstad?
    Vilka program fanns denna hösten som hade samma inrikting. Jag vet om att inget säkerställs förrens i vår, så vill gärna veta hur utbytet var denna hösten för detta program

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anna,
    högskolornas gemensam sida heter www.studera.nu och där borde du kunna hitta alla pågående högskoleutbildnignar + de framtida starter som redan har beslutats om. Det finns inte några hemliga högskoleutbildningar. Info om alla dem finns på varje lärosätets hemsida + också på den gemensam sidan www.studera.nu
    De sökbara högskoleutbildningar syns på www.antagning.se
    Du får gärna kika på de sidorna som jag nämner ovan.
    Du kan också kontakta studievägledningen på just de lärosäten som du har mest intresse av. De som jobbar på just det aktuella lärosäte vet mest om egna utbildningar, även om dem som är planerade men kanske ännu inte syns på hemsidorna... så du vinner mycket på att ta kontakt direkt med lärosätena där du vill läsa.

    Om du kan tänka dig vilja läsa även i andra skolformer än högskola/universitet, exempelvis på en yrkeshögskoleutbildning  - se i så fall även www.yhguiden.se, som presenterar alla Yrkeshögskoleutbildningar.

    Hälsningar
    Mikael syv