Stina
    Hej igen! Jag undrar vem farmakologens arbetsutgivare är. Eller någon som har med yrket att göra. Vem är det som anställer en farmakolog?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Stina,

    kliniska farmakologer kan få anställning på Universitetssjukhusen, t.ex på Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg.

    Andra tänkbara arbetsgivare är Läkemedelsverker och privata företag som arbetar med att forska om  (ta fram och testa) läkemedel.

    Om man som farmakolog ska undervisa blivande farmakologer, då är det högskolor och universitet som i så fall anställer en farmakolog i egenskap av en högskolelärare.

    Hälsningar

    Daniel SYV