Frida
    Jag skulle vilja gå en Kurs som makeup artist på distans som finns på sidan Leep. Som jag förstod det så kan man få kommunen att via komvux betala utbildningen vilket jag skulle vilja försöka med men vet inte vem jag ska prata med? Ska jag gå till komvux i min kommun ? Och hur stor e chansen att de kan betala min utbildning? Finns det några krav för det? Är osäker på hur jag gör för att söka kursen och som sagt vet inte vem jag ska prata med som kan hjälpa mig.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Frida,

    Kontakta en studievägledare/SYV på den kommunala vuxenutbildningen i din hemkommun (en kommun där du är folkbokförd) och berätta att du vill göra ansökan om att gå en utbildning på Leep.

    Förklara gärna att Leep är utbildningsanordnare och utbildningarna bl.a är tillgängliga  genom Leeps avtal med Kristianstad kommun och Karlshamns kommun. På  sidan för studievägledare/SYV hittar du och din studievägledare ytterligare information, kursplaner och annat.

    Din kommun kommer att göra en individuell bedömning av din ansökan och det är svårt att säga något om dina möjligheter, men vi anser att du förlorar ingen om du gör ett försök!

    Så vitt jag förstår det, så är det främst folkbokförda i Kristianstad och i Karlshamn som kan få utbildnignen betald av komvux (detta för att Leep har avtal med de kommuner). Det ser inte ut som att Leep skulle ha avtal med några andra kommuner.
    Lycka till!

    ANNA