Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    yrkeshögskoleutbildningar (YH-program) är "kompletta i sig" och tanken är att man söker jobb direkt efter examen. Det är givetvis inte förbjudet att försöka komma in på någon utbildning i stället för att söka jobb men några självklara påbyggnadsutbildningar efter en yrkeshögskoleexamen finns, som regel, inte. Gå gärna in på yrke/marknadsforare och fyll formuläret om dina önskemål kring utbildning för att få tips på utbildningar som förhoppningsvis blir av intresse för dig!
    Du får samtidigt också gärna fråga utbildningsansvariga på din utbildning om de kan rekommendera någon fortsättning/påbyggnad. Utbud av YH-utbildningar är inte hemligt och du får gärna titta på vad som finns att söka, t.ex kan du kika på www.yhguiden.se
    Detaljer i exakt innehåll i en yrkeshögskoleutbildning är bäst att fråga om hos de som jobbar med just den utbildningen.

    Studie- och yrkesvägledare