Aram
    Hej
    Jag är en student som går ut gymnasiet om två månader. Jag går samhällsvetenskaps linjen och kommer komma ut med ca 17,5(inkl meritpoäng). Jag skulle helst vilja gå universitet med något samhälls inriktad program. Mina val som jag tänkt ut är juridik, psykologi och socionomi. Det jag intar är om jag har chans att komma in på något av dessa med mina betyg?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Juristprogrammet och psykologprogrammet är myckt populära och brukar kräva mycket höga betyg för att komma in; däremot socionomprogrammet som har många platser och finns på många olika högskolor/universitet - brukar inte kräva jättehöga betyg; därför skulle jag gissa på att socionomprogrammet kan du komma in på. Men annars gäller info /ovan/ - om att man kan inte på förhand veta hur höga betyg som kommer att krävas.

    Hälsningar
    D: