Hanna
    Får en utbildad gymnasielärare i kemi och biologi undervisa i naturkunskap?

    1 Svar

    Hej Linnea!

    Din fråga är inte helt lätt att besvara, då det kan variera.
    En lärare är behörig att undervisa i naturkunskap om hen läst 90 högskolepoäng (hp) naturkunskap eller om hen kan visa ett intyg där det framgår att kurserna motsvarar 90 hp naturkunskap.
    Det kan då i vissa fall gälla om du läst biologi, kemi och fysik.
    Men det är upp till varje lärosäte att bedöma vad som krävs för den behörigheten och är därför något otydligt.

    Hoppas att svaret ändå gav dig lite mer information.

    Hälsningar
    Melina SYV