Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Stefan,
    Jelenas svar i kommentaren till din fråga stämmer.
    Om din fråga gäller val till gymnasiet, då får gymnasieväljare ändra sina val under Omvalsperioden "hur som helst" alltså de får välja helt nya utbildningar om de vill eller ändra ordning i vilken de har prioriterat sina alternativ; eller så är det också helt OK att inte röra sin tidigare ansökan (om man är nöjd med sin tidigare ansökan).
    vänligen
    Julia

    • : Tack! Det var väldigt svårt att läsa sig till i informationen vi fått från skolan, på siterna och med google. Men nu vet vi. Tack
    • Milla : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!
    • : Ja, tack för hjälpen igen. Men ännu bättre är kanske om informationen finns tillgänglig online någonstans där man lätt kan hitta den. Den står oftast bara "ändringar" under omvalsperioden, men inte vad man kan ändra.
    • Anna :

      Bra synpunkt! Framför den gärna till just den gymnasieantagningskansli där du såg den info. Det finns många olika gymnasieantag.kanslier och info på deras hemsidor ser väldigt olika ut. info om de olika gymnasieantag.kanslierna finns på http://antagningskanslier.skr.se/

    Läs alla kommentarer