Solomiia

    Vilka av följande kurser höjer meriter: -Samhällskunskap 2 -Rätten och samhället -företagsekonomi 1 -moderna språk 1 -historia 2a eller 2b

    • Anna : Vilken typ av gymnasieutbildning har du? Har du slutbetyg från gymnasiet (gick du ut svensk gymnasieskola året 2013 eller tidigare)? Har du examensbevis från komvux? Har du omdöme från en folkhögskola? det är olika regler för hur man kan höja sitt meritvärde, beroende på vilken typ av gymnasial utbildning man har. Reglerna är också många gånger ganska krångliga, därför är det bättre att boka tid med SYV-en på komvux för att diskutera hur just Du kan höja ditt meritvärde.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, som frågan är ställd, när det är okänt vilken gymnasial utbildning du har, så går det inte att svara på frågan. Jag har i kommentaren till din fråga ställt frågorna som du måste svara på för att ge oss en chans att besvara din fråga. Vänd dig annars till SYV på komvux, visa alla dina tidigare betyg och utred frågan om hur du ska kunna höja ditt meritvärde.
    Gör annars högskoleprovet, då kommer du prövas även i HP-urvalet.