Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan, för att kunna, i Sverige, läsa mot yrket Språklärare brukar det krävas godkänt betyg i en gymnasial kurs "moderna språk 3" i det "aktuella språket", alltså i ditt fall i kursen Italienska 3. För övrigt behöver man alltid ha Grundläggande behörighet till högskolestudier pga lärarutbildningar finns i Sverige på högskolenivå.
    Boka tid med SYV på komvux för att reda ut om du redan nu har grundläggande behörighet och för att få veta (få svar) om komvux i din kommun erbjuder möjlighet att läsa kurserna Italienska 2 och 3.