Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    teknikprogramet (TE) läser du fysik och kemi och om du får godkända betyg i fysik1a, kemi1 och även i BIOLOGI 1 då behöver du inte läsa naturkunskap 2 om du ska söka till utbildningar som kräver, för särskild behörighet, godkänt betyg i Naturkunskap 2.
    Godkända betyg i ett "kurspaket" bestående av fysik1a, kemi1 och BIOLOGI 1 "ersätter" tillsammans Naturkunskap 2.
    Nk2 ingår i särskild behörighet till utbildningar som leder till yrken som t.ex Sjuksköterska, Djursjukskötare, Dietist, Optiker, Fysioterapeut, Arbetsterapeut, Arkitekt.

    Studie- och yrkesvägledare