G

    Undrar vilka betyg som krävs för att bli antagen till pilotutbildningen, är medveten om att Matte o fysik är ett krav men undrar vilka betyg som är krävande för att bli antagen. T.ex om ett E,D, eller C i matte.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej G!
    För att bli Behörig räcker det med E, godkänt betyg. Sedan gör antagningsgruppen urval ur de sökande. Ofta förekommer antagningsprover, intervjuer och tester. Bra att ha så djupa kunskaper och så höga betyg som möjligt, men det finns ingen garanti på att bli antagen även om man har högsta betygen, A.