Daniella
    jag tar student till sommaren och min tanke är att läsa vidare till sjuksköterska men vet inte vilka betyg som krävs. Har varit inne på UHR och vet att antagningspoängen är ungefär 14,93-15,10 men vad motsvarar det för betyg? A-B i alla ämnen eller medel?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Daniella,

    om man har C betyg i alla kurser från gymnasiet (bortsett från GA, gymnasiearbete) - har man jämförelsetal på 15.0.
    Har man B betyg i alla kurser - har man jämförelsetal på 17,5 och om man har A betyg i alla kurser - blir jämförelsetalet 20.0.

    Vänligen
    L.

    Liselotte