David
    Hej!

    Jag är intresserad av teknikprogrammet. Jag vill läsa vidare till universitet. Undrar vilka inriktngar finns det efter gymnasiet så att jag kan välja en väg och läsa vidare på det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Teknikprogrammet är inriktad på att få elever vidare via t.ex. tekniska högskolor till olika högskole- och civilingenjörsutbildningar.

    Här kan du läsa vad Linköpings tekniska högskola kan erbjuda dig för utbildningar efter ett Teknikprogram https://www.liu.se/utbildning?l=sv

    /Lena, Syv