Hugo
    Precis som rubriken lyder så undrar jag vilka jobb man kan få efter utbildningen miljö och vattenteknik på Uppsala. Kan man bli miljöingenjör?

    Har läst på Uppsala universitets egna hemsida om utbildningen och vad som sker efter när det gäller jobb men tycker inte riktigt att det gav mig ett bra svar.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hugo!
    om du menar Civilingenjörsprogrammet (i miljö- och vattenteknik) se gärna en film på cirka 43 min som heter "Livet efter examen – vad händer efter Civilingenjörsprogrammet i miljö- och vattenteknik?": https://www.youtube.com/watch?v=GuajoBhcPUY
    Du kan också kontakta de utbildningsansvariga på programmet och fråga om de kan ge dig möjlighet att se uppföljning: var deras f d studerande arbetar idag.
    Annars, så är Civilingenjörsprogrammen ganska breda tekniska teoretiska utbildningar efter vilka man har många olika möjligheter på arbetsmarknaden. Allmän information om yrket "Civilingenjör" kan du se på Framtid.se/yrke/civilingenjor