Kimia
    När det står 66% betyg & 34% Hp,som urval.
    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Då fördelas platserna så här: 66% av platserna går till dem som söker i betygsgruppen
    och 34% av platserna går till dem som söker i Högskoleprovsgruppen.
    I fall det finns 100 utbildningsplatser, kommer 66 personer på betyg och 34 - på resultat av högskoleprovet.
    I fall det finns 50 utbildningsplatser, kommer 33 personer på betyg och 17 - på resultat av högskoleprovet.
    Milla
    Studie- och yrkesvägledare