Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    det finns många yrken inom Naturvetenskap - kika gärna på framtid.se/yrken/naturvetenskapligt-arbete där det finns ca 110 yrkesbeskrivningar. Att ge garanti att få arbete kan vi på FRåGA SYV tyvärr inte göra. Prognoser som gäller arbetsmarknaden kan slå fel, precis som andra prognoser.
    Vad menar du med kort utbildning? Du skriver den som inte är fem år. I så fall kanske du menar kandidatprogram; de är 3-åriga. Ännu kortare utbildningar finns inom yrkeshögskola - se utbudet på www.yhguiden.se
    Yrkeshögskola uppvisar mycket god resultat i att ge jobb direkt efter utbildningen.
    Några exempel på yrkeshögskoleutb.:
    yhguiden.se/utbildning/frans-schartaus-handelsinstitut/lakemedelstekniker
    yhguiden.se/resultat?Education.text=apotekstekniker
    yhguiden.se/resultat?Education.text=steriltekniker

    Liselotte