Julia
    Jag ska börja Estet nu till hösten men har funderingar på att bli veterinär efter gymnasiet. Vilka kurser ska jag lägga till för att kunna söka den utbildningen efter gymnasiet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa är om du lägger till så mycket matte det går, gärna upp till Matte 3b så är du behörig att söka Naturvetenskapligt basår efter gymnasiet - där kan du läsa upp resten av det som krävs inom Matte, Biologi, Kemi och Fysik. /Lena, Syv
    ..Sorry, var lite oklar ser jag...Naturvetenskapligt basår söker du på högskolan sen. Här kan du läsa mer om vad det innebär på t.ex. Linnéuniversitetet http://lnu.se/utbildning/program/znaba /Lena, Syv