Marina
    Hej,

    Jag har precis fått utlåtandet från UHR av min utländska (Armenien) utbildning (motsvarar gymnasieexamen) och har redan läst följande kurser:

    Matematik 3c, 4 och 5
    Engelska 5 och 6
    Svenska som andraspråk 1,2,3
    Fysik 1a
    Biologi 1

    Nu läser jag Fysik 2, Kemi 1.

    Vill söka till ett högskoleprogram med särskild behörighet Matematik 4, Fysik 2, Kemi 1, Engelska 6.

    Jag undrar vilka av mina kompleteringar kommer räknas med till meritvärdet. Till exempel, kommer betygen av Matte 3, Fysik 1 och Engelska 5 vara med ?

    Hälsningar, Marina

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Svar på din fråga beror bl.a på hur utlåtande från UHR ser ut, alltså i vilka kurser du bedömdes, på din utländska utbildning ha särskild behörighet.
    Jag tänker så här: försök få så höga betyg som möjligt i alla kurser du läser, då har du gjort ditt bästa!