Emilia
    Hej!
    Jag undrar vilka mattekurser man läser när man går natur på gymnasiet. Är det så att man tex läser Matte 1a, 1b och 1c eller börjar man direkt med matte 1c?
    Tack på förhand.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    På naturvetenskapsprogrammet läser man matematik1c, 2c och 3c. På inriktningen naturvetenskap läser man även matte 4 som en obligatorisk kurs. Mvh Milla
    Studie- och yrkesvägledare