Linda
    Hej, jag går första linjen på sambeteende. Jag undrar vilka nationella prov man har. Alltså i vilka ämnen? han man de i tex filosofi eller hur är det?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Linda,
    jag har aldrig hört talas om Nationella prov i Filosofi ... men bäst är det att du frågar din lärare.
    Nationella prov är tänkta som stöd i lärarens bedömning. I början av kursen bör läraren berätta om vilka prov som kommer att genomföras under kursens gång. Fråga läraren i varje ämne. Då får du de bästa svaren.
    Mvh Mikael SYV