Elin
    Hej, jag hade tänkt söka till vård&omsorgsprogrammet och undrar då, om jag mot all förmodan inte kommer in, vilka andra utbildningar kan jag söka?
    Hade tänkt från början att söka socialpedagogs utbildning men det fanns inga i stockholm och har inte hittat någon motsvarande utbildning förutom då vård&omsorg. Tips på vad jag kan söka istället som då är i samma yrkesgrupp som socialpedagog?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Elin! Är du intresserad av både högskoleutbildningar och yrkeshögskoleutbildningar och/eller andra utbildningar som t.ex. folkhögskoleutbildningar?
    www.studera.nu

    www.yhguiden.se

    www.folkhogskola.nu

    på de tre sajter ovan finns det hela utbudet.
    Jag skall se vad jag hittar och svarar till dig ännu en gång. Undrar bara om det är enbart i Stockholm som du vill läsa? Kan du flytta? Kan du (vill du) läsa på distans?
    Vi hörs!
    Mvh Mikael Syv
    • : Hej! till och börja med så vill jag verkligen tacka för att du tagit dig tiden att leta upp dessa utbildningar! Helst så vill jag ju ta en utbildning i stockholm pga att jag inte vill läsa utbildningen på distans (underlättar att ha en lärare att fråga på plats samt viktigt för mig med det sociala både när det gäller skola och jobb). Osäkert om jag kan flytta bara pga skolan.. vet inte heller vart man kan bo, vilka möjligheter som finns.. Öst Svenska Yrkeshögskolan verkar mycket intressant, ska kika närmre på den utbildningen! Tack så mycket :)
    • Mikael : Hej Elin, om man läser på deltid /t.ex på halvtid/ på distans - kan man jobba samtidigt. Då har man det sociala - via jobbet. Lycka till med din studieplanering!
    • : Hej Mikael, jag håller ju inte riktigt med men tack så mycket för hjälpen! :) Mvh Elin
    • Mikael : Det är mycket bra att du tänker själv och inte blint följer alla råd du får, jättebra! Du känner dig själv bäst av alla och vet vad som passar dig. Lyssna på alla råd och sen bestäm själv vad du skall göra! Stort lycka till! Mvh Mikael SYV
    • : Tack så mycket Mikael :) Mvh Elin
    • Mikael : Har du någon kompis som också har frågor, tipsa om oss! Mikael syv
    • : Har redan tipsat om er faktiskt! :)
    • Mikael : Bra! ;-)
    Läs alla kommentarer