Oskar
    Jag är nyfiken på yrken där ledarskap och pedagogik är stora teman. Två yrken som jag idenfierat där dessa ofta ligger i fokus är socionom och lärare men jag undrar vilka fler som finns.

    Tack på förhand för all hjälp.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Oskar,
    när man tänker på Ledarskap och Pedagogik, det första yrket som "dyker upp" är Skolledare/Rektor (som inte nödvändigtvis behöver ha lärarexamen). Fler yrken att kika på - Fritidsföreståndare och Förskolechef.

    Sedan, om man tänker på "ledarskap" som att leda barn/elever och inte kollegorna, så finns det ännu fler yrken:
    exempelvis Familjehemsförälder och Fritidsledare

    Du får gärna kika på många yrken inom pedagogiskt-arbete >>