Sayed

    Jag har missat öppet hus på chalmers, men det är så att jag är osäker mellan de program. Maskinteknik, civilingenjör och Automation och mekatronik, civilingenjör, Samhällsbyggnadsteknik, civilingenjör, Arkitektur och teknik, arkitekt/civilingenjör. Vet faktiskt inte vilken är det bäst, jag vet den som jag gillar men vilken har bättre jobb möjligheter senare, och vilken är lättare? och vilken har bättre status eller får man bättre lån i framtiden?? Blir väldigt tacksam om ni kommer med förslag, eller tipsa mig, eftersom jag har ingen annan och fråga Tack för hand!!

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Sayed; du kan söka till alla de utbildningar som du nämner i din fråga, men du måste prioritera - i första hand, i andra hand, ... och så vidare.
    Civilingenjörsprogrammen är femåriga; på så lång tid kan stora förändringar inträffa på arbetsmarknaden och i samhället, i övrigt.
    Det är ingen som med säkerhet kan säga vilka löner eller övriga villkor som kommer att gälla inom enskilda yrken på 5-6 års sikt, det är helt enkelt för lång tid framåt... och jag känner ingen som kan se in i framtiden. :)

    Det vi vet om olika yrken, inklusive prognoser - samlar vi på www.framtid.se
    Var god se yrkespresentationerna:
    Ingenjör inom maskinteknik>>;
    Civilingenjör>>;
    Automationsingenjör>>;
    Samhällsbyggare>>;
    Arkitektyrken>>.

    Hälsningar
    D: