Lullez

    Hej! Har tänkt läsa ett naturvetenskapligt basår på universitetet. Har dock ingen CSN kvar på gymnasienivå samtidigt som jag har flertalet år kvar på universitetsnivå. Därför undrar jag, ifall jag läser naturvetenskapligt basår används CSN veckor på gymnasienivå eller universitetsnivå? Tack i förhand

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, du får bäst svar på din fråga av CSN, för att det är de som jobbar där som är experter inom det område. Vad jag tror mig veta är att veckorna för basåret som man läser på universitetet tas från "gymnasiepotten", dvs inte från de 240 veckor som är avsedda för studier på högskolenivå.
    Jag råder dig kontakta CSN och ställa din fråga där. Om du får det bekräftat att  studiemedelsveckorna för basåret som man läser på universitetet, tas från "gymnasiepotten" fråga i så fall om CSN kan göra undantag för dig och ta veckorna från "högskolepotten".

    Studie- och yrkesvägledare