Anonym

    Hej, Jag har fullständiga betyg från gymnasiet man valde nu att söka ekonom på högskola. Jag håller på för fullt att bli godkänd i Matte 3b som jag alltså inte läste i gymnasiet utan i efterhand för att bli behörig. Min fråga är nu i vilken grupp jag hamnar i? BI eller BII och skulle mina chanser vara lägre nu pga att jag blir behörig i efterhand eller hur funkar det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    du kommer prövas i BII, kompletteringsgruppen.
    I BII brukar ofta antagningsgräns ligga högre, alltså är (ofta) svårare att komma in, men ibland slumpar det sig så att det kan bli lättare att komma in i BII. Det går inte att veta på förhand. Om platsfördelning och urval i betygsgrupperna kan du läsa på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/platsfordelning-och-urval/betyg