orlando
    vilken inriktning i teknikprogrammet ska jag välja om jag vill bli en arkitekt eller en civilingenjör?

    arkitekt (rita hus o sånt)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du kan kika på Teknikprogrammet/samhällsbyggnad och miljö. Du lär dig om samhällsbyggande, miljö och arkitektur. Du lär dig även om miljöfrågor ur ett tekniskt, ekologiskt, estetiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv.

    Vill du även kunna söka en Civilingenjörsutbildning så måste du komplettera den inriktningen med Fysik 2 och Matte 4 som krävs. Dessa kurser kan du välja till inom de valbara kurspaket som skolorna erbjuder. /Lena, Syv