Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ena,
    yrket 3D-grafiker är i Sverige icke-reglerat vilket betyder att några strikta krav på vilken utbildning man måste ha - finns inte. Man kan med diverse olika utbildningar i bagaget kunna sedan jobba som 3D-grafiker.
    Med det sagt, så kan jag ändå rekommendera några utbildningar: på gymnasiet är det i första hand Estetiska programmet: inriktningar Estetik-och-Media eller Bild-och-formgivning som jag skulle i första hand rekommendera;
    på eftergymnasial nivå - finns det utbildningar på högskolor-universitet, inom yrkeshögskola, inom KKU och kan även finnas på folkhögskolorna och hos privata utbildningsanordnare både i Sverige och utomlands.
    Kika även på liknande yrken: t.ex CAD-konstruktör & produktvisualiserare >>