Albin
    Jag har undrat vilken linje man ska välja för grafik design.
    Om någon vet så får ni gärna säga? Jag har hört att det
    är spelinriktning men grafik design har ju med mycket
    annat som webbdesign att göra. Tack för eran tid!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Albin, om du menar vilket program man ska läsa på Gymnasiet - så finns det inte ngt. speciellt program för att just senare kunna bli en Grafisk Designer >>>. De utbildningar på gymnasiet som passar bra - är på Estetiska programmet, inriktning Bild och formgivning; eller inriktning estetik-och-media.
    Annars så går det också bra att gå på >>Teknikprogrammet, inriktning design-och-produktutveckling.

    Ang. utbildningar på Eftergymnasial nivå
    Det finns en mängd olika utbildningar med varierande längd inom grafisk design, till exempel inom yrkeshögskola, högskola/universitet samt fristående kommunikationsskolor. Exempel på passande utbildning - programmet på Konstfack: Kandidatprogram/Grafisk-design--Illustration.

    Liselotte