Erik
    Jag vill jobba inom logistik, närmare bestämt inom varuflöde och transport. Drömmen är väl lagerchef eller något sånt. Är det smartast att gå civilekonom Umeå inriktning logistik, högskoleingenjör logistik i jönköping eller filosofie examen i logistik i Lund? Hur stor roll spelar det vilken skola man går på och vilken examen man har?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Erik,
    en jättesvår fråga du ställer. Eftersom Lagerchef >> är inte ett reglerat yrke - i Sverige i alla fall... då är det varje enskild arbetsgivare som fritt får bestämma vilken utbildning hen tycker passar bättre; finns inte några generella regler kring det. Arbetsgivare kan t om tycka att lång arbetslivserfarenhet inom lager är viktigare än en viss utbildning ... så jag kan faktiskt inte ge andra råd är att du noga läser på utbildningarnas hemsidor; funderar också på praktiska omständigheter som pendlings-tid och bostadssituation för dig under studietiden.... Samråd också med studievägledare på de aktuella utbildningar. Se också i platsannonser/jobbannonser vad som står under Kvalifikationer när Lagerchefer sökes.
    Vänligen
    L.

    Liselotte