nicole
    hej!
    min ambition är att "rädda världen" och tidigare har ja frågat vilket gymnasium som skulle passa mig bäst men nu undrar jag vilken linje som skulle passa mig bäst?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt att du vill rädda världen - den kan behöva räddas :)! Och ju fler som tänker som du desto bättre. Dock är det svårt för mig att ge dig färdiga svar utifrån bara denna önskan. Man kan ju rädda världen på många olika sätt.

    Det är ju dock bra med mycket kunskap om världen och hur den fungerar utifrån många olika perspektiv för att man ska hitta sitt hörn att rädda. Du kanske kan kika på Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning Sam. En del skolor kan ha Samprogrammet med internationell profil (Nacka gymnasium), andra har med hållbar utveckling (Globala gymnasiet). Du kanske kan börja där. /Lena, Syv