Fanny
    Hej, jag håller just nu på att kolla på lite olika komvux kurser för att öka mitt meritvärde från gymnasiet så att jag ska kunna komma in på den universitetsutbildningen som jag vill. Jag har läst matematik 2a på gymnasiet och tänkte nu läsa mera matematik. När jag söker hos komvux så finns det bara matematik 3b eller 3c. Vilken av dessa ska jag söka?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Matematik 3b är mer inriktad på ekonomi och 3c - på naturvetenskap men med godkänt betyg i vilket av kurserna på nivå 3, blir man behörig att läsa matte 4. Båda kurser matte på nivå 3 kan  ge meritpoäng.

    De flesta tycker det är lättare att få högre betyg i matte 3b än i 3c.

    Studie- och yrkesvägledare