Frågor och svar taggade med 'se platsannonserna' (2 st.)

    • Viktoria04

      Aktivare och bibliotekarie liknande kompetens?

      Hej! Jag ska till hösten börja läsa för att få en kandidat med arkiv och informationsvetenskap som biämne (bygger egen kandidat). Jag tycker att arkivering verkar superintressant, men undrar ifall en sådan kandidat, med arkiverings poäng, gör att...

      Milla : : Hej!Både Arkivarie och Bibliotekarie är i Sverige icke-reglerade yrken. Det betyder att det står arbetsgivare fritt att anställa med vilken utbildning de bedömer passar. Du får... Läs hela svaret
    • Henrik1775

      Vad ska jag plugga?

      Hejsan vad ska jag plugga för att få dem bästa förutsättningarna för att sedan jobba som fastighetsförvaltare? Ska jag plugga en ekonomi kandidat eller ska jag plugga fastighetsutveckling? Ska jag plugga något utöver detta typ elektrictet etc....

      Milla : : Hej,det vi vet om yrket Fastighetsförvaltare berättar vi om i presentationen på framtid.se/yrke/fastighetsforvaltare - yrket är inte reglerat, alltså fattas/saknas det strikta regler om vilken... Läs hela svaret