Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Wahid,

    kurser på högskolenivå vid sidan av ett program söker man på egen hand inför varje ny termin. Är det distanskurser utan obligatoriska träffar, kan du söka kurser i hela Sverige, oavsett var du bor; vilka fristående kurser i matematik som kommer att i framtiden erbjudas, fastställs inför varje antagningsperiod - för dem som söker till höstterminen 2018, blir utbildningsutbud klart till 15 mars 2018, när ansökningsperiod börjar.
    Vilka program på högskolenivå som innehåller mest matte kan jag ge några exempel på /av de utbildningar som kan redan nu kan se på www.studera.nu - högskolornas gemensam hemsida/ men det är inte omöjligt att nya utbildningar kommer att "dyka upp" till höstterminen; och då ser man de nya utbildningar bl a på en sida där man ansöker till högskola - www.antagning.se från 15 mars 2018.
    Här kan du se några exempel på program som innehåller mycket matte:
    >>Matematikprogrammet på Göteborgs Universitet;
    >>Kandidatpr. i matematik på Stockholms universitet;
    >> Kandidatpr. i matematik på Uppsala Universitet;
    Naturvet.kandidatexamen i matematik på Lunds universitet - det här programmet finns med undervisningsspråk svenska och engelska;