Anonym
    Jag sitter just nu i en lite knepig sits när det kommer till att välja gymnasieskolor. Jag ska frivilligt gå om ett år och läsa Bild och Form. Problemet är att det finns endast en bild och form skola i Örebro, och den vill jag inte gå på. Så då måste jag alltså flytta. Och jag har ingen som helst aning om vart eller vilken skola jag i så fall skulle välja. Jag hade planer på att flytta till Stockholm men det känns inte rätt ändå, även om jag varit och kollat på skolan och den verkade bra. Jag har även tankar på att flytta till Göteborg och studera där, eventuellt Skövde.

    Vad ska jag göra? Vilken skola ska jag välja? Vart ska jag flytta? Vad är smartast?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, detta var dessvärre svårt för mig att svara på utan att känna till din situation mer i detalj! Jag föreslår att du bokar tid hos din Syv på nuvarande skolan och går igenom dina alternativ om du inte vill gå i Örebro. Det handlar ju om många faktorer som ska stämma - att skolan ska ha plats, bostad, resväg, din ekonomi, till vilka skolor du får eventuella bidrag. Hoppas det löser sig! /Lena, Syv